V roce 2017 zpracovala respektovaná instituce Kloknerův ústav studii, která jasně říká, že jsou dvě možnosti - oprava nebo nový most. Osobně preferuji úctu k hodnotným stavbám a pokud je šance na opravu, tak nemáme váhat. O to více o klenotu kubistické architektury.
Chtějme nový Karlínský most!
Bez ohledu na to, zda se nakonec most opravdu opraví anebo nedej bože zbourá, tak budeme potřebovat náhradní dopravní řešení, protože spojení Prahy 7 a 8 je přes most zásadní. Na základě podnětu Prahy 7 rada hlavního města Prahy zadala nedávno úkol hledat technické řešení provizorního mostu s tím, že to ale dle názoru Technické správy komunikací může stát třeba i 200 milionů Kč.
Do věci se ale vložil také kolegové z IPR a otevírají téma stavby nového mostu do Karlína, se který se dlouhodobě počítá, ale příliš se na něm nepracuje. Jeho výhodou je umístění zhruba v polovině mezi Hlávkovým a Libeňským mostem a především jde o možnost jak nemuset stavět most provizorní, ale definitivní.
Osobně se domnívám, že právě toto řešení je optimální a je potřeba napnout síly k tomu, že Praha na zbytečně zpolitizované debatě o Libeňském mostě „vydělá“ dvakrát – bude opraven most Libeňský a současně budeme mít nový most, třeba se jménem Karlínský.