Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TD

Říkáte, že data potvrzují účinnost. Tak se na to pojďme podívat. Z nějakého nepochopitelného důvodu jste k té tabulce neuvedl, v jakém roce byly vlastně zóny 30 na Praze 7 zavedeny. Tak jsem si zjistil, že na Letné to bylo počátkem roku 2017 a v Holešovicích o rok později, viz https://tinyurl.com/rpmwh67j

Takže jak jsme na tom s počty nehod?

2016: 841, 2017: 843, 2018: 841, 2019: 820

Ubylo nehod? V roce 2017 ani 2018 tedy rozhodně ne. Skoro jako by se řidiči domluvili, že budou havarovat naprosto stejně často. V roce 2019 je to pokles o 2,5 %, což je mizerný výsledek v úrovni statistické chyby.

Tak se podívejme na nehody s následky na zdraví:

2016: 71, 2017: 52, 2018: 58, 2019: 52

Tady propad v roce 2017 opravdu vidět je, je to -28 %. Ale v roce 2018 následuje nárůst o 12 %. Jak je to možné, když se zóny rozšířily na další čtvrť?Nehrají tu roli také nějaké jiné faktory? V tomto řádku je vidět, že počet nehod se zraněním průběžně klesal ještě před rokem 2017 (o 14 %). A co ve Vaší statistice prosím přesně znamená "nehoda s následkem na zdraví"? Jsou to veškerá zranění nebo jen trvalé následky nebo všechny případy, kdy se někdo nechal vyšetřit lékařem?

Podívejme se teď na srážky s chodcem:

2016: 25, 2017:23, 2018:24, 2019: 11

Jestli je tu nějaký pokles, tak až v roce 2019, tedy až 1-2 roky po zavedení těch zón. Nemůže tu spíš hrát roli rozsáhlá rekonstrukce přechodů, které jsem v posledních letech svědkem?

4 0
možnosti
AN

A52l38e95š 22N18o37v94á21k

2. 9. 2021 15:00

ach jo, další auto*matik...

"senioři budou mít více času a klidu přejít přechod..." - copak chodci na přechodu nemají přednost? Pokud chodec jde, tak je rychlost aut u přechodu nulová...:-)

7 0
možnosti
EN

Třicítku v Praze nebude téměř nikdo dodržovat a policie nebude ani schopná ani ochotná její dodržování prosadit.

Čísla, která uvádíte pro Prahu 7, jsou až na poslední uvedený rok 2019 prakticky více méně konstantní. Zda pokles v roce 2019 (ale jen v údajích o zraněných) souvisí s omezením rychlosti a zda byla mezní rychlost 30 vůbec dodržována většinou řidičů, není zřejmé.

Abych nebyl špatně pochopen, já nejsem proti řešení pražských dopravních problémů. Ale řešení musí být systémové a komplexní a s ohledem na důsledky, které zásahy do stávajícího systému s sebou nesou.

4 0
možnosti
Foto

Výborně, podle známé poučky:

Jeď pomalu a stále brzdi.

4 0
možnosti
MD

Asi by stálo za to zmínit, že- pokud vím - v Parizi zustala 50 na hlavních prujezdnich tazich, tj "hausmannovských" bulvarech a nabrezi Seiny. Ale princip: vsude 30 a jen tam, kde je to explicitne povoleno, tak 50, se mi libi, a do Prahy se rozhodne hodi a privital bych ho. Krome nekolika par hlavnich tahu se vyssi rychlosti stejne zadny vyrazny cas nenazene a externality: rizika urazu, emise, hluk, jednoznacne prevysuji.

0 5
možnosti
TD

Emise a hluk při 50 km/h jednoznačně převyšují 30 km/h? Tak o tom by se dalo diskutovat. Bude dost záležet na zpřevodování, ale já třeba při jízdě na rovině jezdím 50 km/h akorát na nízké otáčky 4. stupně, zatímco třicítkou už na čtyřku jet nemohu a na trojku mám otáčky vyšší. Takže hluk bude srovnatelný, ne-li vyšší.

A u spotřeby/emisí bych si rovnou tipl, že rychlost 50 km/h bude úspornější.

2 0
možnosti
Foto

Nebylo by lepší rovnou couvat?

6 0
možnosti
Foto

Myslím, že ne. 30 je mimochodem úplně v pohodě.

0 7
možnosti
  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1450x
Radní MČ Praha 7 pro oblast dopravy.

Člen dopravního výboru hlavního města Prahy. 

  

Seznam rubrik