Děkujeme za pochopení.
T94o77m83á82š 27D55v73o91ř13á13k
Říkáte, že data potvrzují účinnost. Tak se na to pojďme podívat. Z nějakého nepochopitelného důvodu jste k té tabulce neuvedl, v jakém roce byly vlastně zóny 30 na Praze 7 zavedeny. Tak jsem si zjistil, že na Letné to bylo počátkem roku 2017 a v Holešovicích o rok později, viz https://tinyurl.com/rpmwh67j
Takže jak jsme na tom s počty nehod?
2016: 841, 2017: 843, 2018: 841, 2019: 820
Ubylo nehod? V roce 2017 ani 2018 tedy rozhodně ne. Skoro jako by se řidiči domluvili, že budou havarovat naprosto stejně často. V roce 2019 je to pokles o 2,5 %, což je mizerný výsledek v úrovni statistické chyby.
Tak se podívejme na nehody s následky na zdraví:
2016: 71, 2017: 52, 2018: 58, 2019: 52
Tady propad v roce 2017 opravdu vidět je, je to -28 %. Ale v roce 2018 následuje nárůst o 12 %. Jak je to možné, když se zóny rozšířily na další čtvrť?Nehrají tu roli také nějaké jiné faktory? V tomto řádku je vidět, že počet nehod se zraněním průběžně klesal ještě před rokem 2017 (o 14 %). A co ve Vaší statistice prosím přesně znamená "nehoda s následkem na zdraví"? Jsou to veškerá zranění nebo jen trvalé následky nebo všechny případy, kdy se někdo nechal vyšetřit lékařem?
Podívejme se teď na srážky s chodcem:
2016: 25, 2017:23, 2018:24, 2019: 11
Jestli je tu nějaký pokles, tak až v roce 2019, tedy až 1-2 roky po zavedení těch zón. Nemůže tu spíš hrát roli rozsáhlá rekonstrukce přechodů, které jsem v posledních letech svědkem?
A52l38e95š 22N18o37v94á21k
ach jo, další auto*matik...
"senioři budou mít více času a klidu přejít přechod..." - copak chodci na přechodu nemají přednost? Pokud chodec jde, tak je rychlost aut u přechodu nulová...
E76d67v21a29r67d 22N95i74c15h29t53b55u24r50g23e29r
Třicítku v Praze nebude téměř nikdo dodržovat a policie nebude ani schopná ani ochotná její dodržování prosadit.
Čísla, která uvádíte pro Prahu 7, jsou až na poslední uvedený rok 2019 prakticky více méně konstantní. Zda pokles v roce 2019 (ale jen v údajích o zraněných) souvisí s omezením rychlosti a zda byla mezní rychlost 30 vůbec dodržována většinou řidičů, není zřejmé.
Abych nebyl špatně pochopen, já nejsem proti řešení pražských dopravních problémů. Ale řešení musí být systémové a komplexní a s ohledem na důsledky, které zásahy do stávajícího systému s sebou nesou.
P81a31v47e61l 41D98v93o55ř19á11k
Výborně, podle známé poučky:
Jeď pomalu a stále brzdi.
M34a80r88t81i27n 49D86v11o72r49a83k
Asi by stálo za to zmínit, že- pokud vím - v Parizi zustala 50 na hlavních prujezdnich tazich, tj "hausmannovských" bulvarech a nabrezi Seiny. Ale princip: vsude 30 a jen tam, kde je to explicitne povoleno, tak 50, se mi libi, a do Prahy se rozhodne hodi a privital bych ho. Krome nekolika par hlavnich tahu se vyssi rychlosti stejne zadny vyrazny cas nenazene a externality: rizika urazu, emise, hluk, jednoznacne prevysuji.
T58o25m70á31š 79D67v71o58ř57á35k
Emise a hluk při 50 km/h jednoznačně převyšují 30 km/h? Tak o tom by se dalo diskutovat. Bude dost záležet na zpřevodování, ale já třeba při jízdě na rovině jezdím 50 km/h akorát na nízké otáčky 4. stupně, zatímco třicítkou už na čtyřku jet nemohu a na trojku mám otáčky vyšší. Takže hluk bude srovnatelný, ne-li vyšší.
A u spotřeby/emisí bych si rovnou tipl, že rychlost 50 km/h bude úspornější.
M11i24r75o39s85l89a42v 78V76l73a64s20á66k
Nebylo by lepší rovnou couvat?
O86n25d85ř33e11j 14M67i23r77o72v45s32k16ý
Myslím, že ne. 30 je mimochodem úplně v pohodě.
- Počet článků 33
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1450x
Člen dopravního výboru hlavního města Prahy.